Consumenten over ons scharrelvlees – Dartelpraat met boerin Annechien
Op ons verhaal in het tv-programma POINTER kregen we veel reacties. https://pointer.kro-ncrv.nl/boerin-annechien-diep-in-schulden-te-weinig-mensen-betalen-voor-duurzaam-vlees. Ook waren er veel reacties op ons voornemen een boerderijophaaldag. Kijk ook even op onze website shop. Een paar leuke reacties wil ik met jullie delen.
Lekkere ham op je brood
Een mevrouw uit Haarlem stuurde me het volgende berichtje: Dat was ook toevallig!!! Had net een broodje heeeeeerlijke ham op! (Eet altijd ham, maar de laatste tijd vond ik de ham niet écht lekker, dus besloot maar eens meer te betalen en goeie ham te kopen).
Na de laatste hap, kwam jij op t.v. Annechien. Heb het programma en jou aandachtig bekeken! Toen liep ik naar de aanrecht en keek eens van wie die heerlijke ham nou eigenlijk was. Lees ik op de ham: van Annechien! Haha! Jij had voor die lekkere ham gezorgd! Had je net op t.v. gezien en net je ham gegeten. Grappig toeval!
Maar: Bedankt voor je diervriendelijkheid Annechien!!! En je heerlijke ham. Ga hem voortaan altijd kopen en niet meer die goedkopere ham. Ik heb dit berichtje op LinkedIn geplaatst omdat ik het zo mooi vond. Daar kreeg ik als reactie ik dat met een dure marketingman zo had geformuleerd. Nou nee hoor! Het is echt zo uit het leven gegrepen. Maar deze mevrouw heeft het natuurlijk wel heel mooi verteld. Dankjewel!
Aandacht geven helpt
Ook kreeg ik een reactie van alweer een mevrouw, die de uitzending had bekeken. Zij ging de week erop boodschappen doen en tot haar verwondering was het “Scharrelvlees van Annechien” in haar supermarkt te koop. Zo zie je maar. Loop je twee jaar lang langs het vleesschap en zie je het niet. En word je erop geattendeerd door een tv programma en je scharrelvlees wordt opeens herkend.
Mijn conclusie boodschappen doen is een gewoonte. Van die gewoonte stap je niet zomaar af. Je moet getriggerd worden om anders te kiezen. Regelmatig even op tv. Dat zal wel helpen…